نیکاننیکان، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 1 روز سن داره

شاهکاری به نام نیکان

آنچه گذشت .....

1392/11/20 17:42
نویسنده : مامان لیلا
409 بازدید
اشتراک گذاری

حدود سه سال و نیم می شه که من وبلاگ نیکتنم رد آپدیت نکردم. چه کم لطفی بزرگی ....

امروز میخوام خلاصه ای از روزهایی که به نیکان گذشت رو بنویسم.

نیکان رو در یک سال و 10 ماهگی روز 11 بهمن 92 از پوشک گرفتم. پروزه ای بود برای خودش ولی خوشبختانه خیلی زود (حدود دو هفته) باهاش کنار اومد و موفق شد پوشک رو کنار بذاره و بعد از حدود دو سه ماه کامل بدون خطا می رفت دستشویی.

وقتی دو ساله شد از شیر گرفتمش دقیقا روز 8 فروردین 93 آخرین باری بود که بهش شیر دادم و چه فرآیند سخت و ناراحت کننده ای بود از شیر گرفتنش هم برای نیکان هم برای من هنوزم که یاد اون روزها و شبها می افتم گریه م می گیره. از چند ماه قبلش بهش گفته بودم که وقتی بزرگ بشه شیر مامانش بد مزه می شه و روز آخر شیردهی با قطره بد مزه استامینفون بهش نشون دادم که شیرش بد مزه شده و اون باور کرد که دیگه بزرگ شده و نباید شیر بخوره میگفت شیرم ترش شده !!!!خییییییلی سخت کنار تومد حدودا دو ماهی اذیت شد و اذیت کرد ولی گذشت ...

برای دو سالگی و سه سالگیش هم جشن تولد مفصلی گرفتم .

وقتی دو سال و نیمه بود تصمیم گرفتم روزانه چند ساعتی بذارمش مهد که از وابستگیش کم بشه ولی خیلییی بد با این موضوع کنار اومد و تلاشهای من تا بیش از 5 سالگیش  در این زمینه بی نتیجه ادامه داشت. گاهی یه دوره چندین روزه نهایت دوماهه می رفت و باز اضطراب جدایی تا تابستان امسال که گذاشتمش کلاسهای تابستونی مورد علاقه ش و بعد از اینکه چندین جلسه همراهیش کردم بالاخره تونست به طور مستقل بره کلاس و چقدرررر خودش بابت این موضوع خوشحال بود و اعتماد به نفس گرفت.

و اما مهمترین اتفاق برای نیکان تولد هانا خواهر کوچولوش بود که دقیقا امروز تولدشه. هانا روز 29 شهریور 95 به دنبا اومد و نیکان از اینکه داداش شده بینهایت احساس غرور می کنه.

نیکان الان دقیقا 5 سال و 5 ماه و نیمه س و امسال میره پیش دبستانی و یه رویداد جدید رو تجربه میکنه که خودش بسیار خوشحاله و بی صبرانه منتظره اول مهر از راه برسه.

نیکان نسبت به قبل خیلی مستقل تر و اجتماعی تر شده. یه پسر شیطون، بازیگوش،با هوش، بسیار شوخ طبع و با ظرفیت، با دایره لغات و اطلاعات عمومی بالا، قوه تحلیل و پردازش قوی و در کنار همیه اینها اندکی تنبل و بی نظم و البته بسییییار دو ست داشتنی.

اینم نیکان من همین الان یهویی

بقیه عکسهای سه سال گذشته در ادامه مطلب

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)