نیکاننیکان، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 1 روز سن داره

شاهکاری به نام نیکان

نیکان 22 ماهه

1392/11/20 13:49
نویسنده : مامان لیلا
413 بازدید
اشتراک گذاری

نیکان من چند روز پیش 22 ماهه شد.الان دقیقا 22 ماه و 6 روزه س. توی این چند ماه گذشته خیلی تغییر کرده انگار با سرعت بیشتری داره بزرگ می شه مهمترین تغییرش هم حرف زدنشه. نیکان دیگه کامل  حرف می زنه. خیلی خوب با دیگران مکالمه می کنه همه چیز رو توی صحبت های دیگران متوجه می شه؛ اگه چیزی رو نفهمه سوال می کنه و حتی اشتباهات دیگران رو تذکر میده! تمام کلمات رو به جا و درست استفاده میکنه. توی فرهنگ لغتش فقط  سه تا کلمه س که نادرست به کار می بره.  به برنج میگه غذا و به خورش میگه ابگوشت. به تخم مرغ هم میگه مرغ! به شدت هم حاضر جواب شده. گاهی توجیه هایی می کنه که آدم تعجب می کنه.

ولی اسم خودش رو نمی تونه بگه هر جور هم یادش می دم بازم نمیگه. به جای نیکان میگه من یا خودم! مثلا وقتی می پرسی اسمت چیه میگه منم یا میگه خودم!!

بالاخره هم یاد گرفت مامان رو باید مامان صدا کنه نه بابا و عمه! دقیقا از روز تولدم خودش یاد گرفت که بگه مامان و این بهترین هدیه ای بود که می تونست به مامان بده.

4 تا دندون جدید هم در آورده. دندونهای نیش بالا و پایین در اومدن و نیکان الان 16 تا دندون داره.

غذا خوردنش نسبت به قبل بهتر نشده همچنان باید برای غذا خوردنش انرژی گذاشت. غذا رو خوب می خوره ولی میوه و تنقلات رو باید کنارش بشینم و بهش اصرار کنم تا بخوره. علاقه خاصی به آبگوشت داره همه خورش ها رو تیلیت میکنه و میخوره و البته طبق گذشته تخم مرغ بهترین غذاس! از میوه ها همچنان هندونه رو خوب می خوره (که البته الان زمستونه)؛ خیار و موز و انار رو هم دوست داره و بی تعارف می خوره. تنقلات هم فقط مویز و خرما و گندمک اونم گاهی. تنها پیشرفتش اینه که علاوه بر شیربرنج و تخم مرغ، کره عسل و خامه عسل هم به صبحانه ش اضافه شده.

و البته شیر هم خیلی خوب می خوره از هر نوعش!

از سرگرمیهای مورد علاقه نیکان قایم موشک، نقاشی، کتاب خوندن و تعمیر وسایل خونه س مدتها با یه پیچ گوشی یا آچار سرگرم می شه. اسباب بازی مورد علاقه ش هم ابزارها و چکشی هست که براش خریدیم.

برنامه روزانه ش تغییر زیادی نکرده گاهی پیش دیگران می مونه، بدون مامان کمتر بهانه می گیره؛ ولی به طور کلی روابط عمومیش ضعیفه. توی ارتباط با دیگران خیلی کمرو و خجالتی برخورد می کنه. تا حدودی هم زودرنجه که من و بابا داریم تمام تلاشمون رو می کنیم که این رفتاراش رو اصلاح کنیم.

خلاصه نیکان حسابی بزرگتر شده و البته دوست داشتنی تر و شیطون تر

 بعضی عادات و ذهنیت های نیکان 22 ماهه:

  • نیکان فکر می کنه هرجاش که درد میکنه باید کرم بزنه تا خوب بشه!
  • فکر می کنه هر چیز قشنگ یا خوشمزه ای رو حتما بابا خریده حتی اگه دیده باشه که اونو کس دیگه ای خریده بازم میگه بابا خریده!
  • هر چیزی که براش جالب باحال یا دوست داشتنی باشه میگه بزرگه!
  • معمولا زیاد تشکر می کنه وقتی غذا یا هر خوراکی رو خورد برای اینکه بگه "سیر شدم دیگه نمی خورم"میگه مرسی! هر چی هم اصرار کنی بازم بخوره هی میگه مرسی!
  • بعد شیر خوردن هم از مامان تشکر می کنه!
  • عادت داره حتما خودش غذا بخوره اگه یه لقمه رو مامان بهش بده از دهنش در میاره که خودش بخوره.
  • اگه موقع غذا خوردن یا میوه خوردن سرفه کنه فکر می کنه دلیلش اینه که لقمه ش بزرگ بوده لقمه رو از دهنش درمیاره نصف میکنه دوباره می خوره!

 

اینم چند تا عکس زیبا از 18 تا 22 ماهگی نیکان

 نیکان

 

این عکس مربوط به شب عاشوراست؛ نیکان منتظر هیئت نسشته

نیکان

 

محرم؛ نیکان داره شمع می بره سر خاک شهدا

نیکان

 

نیکان داره با بیل خاکها رو جابجا می کنه تا برای آتیش روشن کردن جا درست کنه!

نیکان

 

نیکان در حال برف بازی توی حیاط

نیکان

 

توی رستوران منتظر غذا

نیکان

نیکان و پسر عمو رادان در حال تماشای تلویزیون

نیکان

 

اینم عشق مامان

نیکان

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)